Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autismus a zoorehabilitace : zkušenosti ze specializovaných center
Trešlová, Jana ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké formy zoorehabilitací existují a jaké pomáhají lidem s poruchou autistického spektra a jejich rodinám. Práce začíná stručnou definicí autismu a jeho historií. V páté kapitole se věnuji poruchám autistického spektra, jak se projevují v sociálních vztazích, komunikaci a v oblasti představivosti, her a zájmů. Šestá kapitola je věnována jednotlivým poruchám autistického spektra. Popisuji zde každou poruchu zvlášť, její charakteristické rysy, i když nejsou pevně stanovené hranice mezi jednotlivými poruchami. Sedmá kapitola je věnována diagnostice poruch autistického spektra, jaké jsou metody diagnostiky, na tuto kapitolu navazuje další kapitola, ve které popisuji, jaké mají možnosti rodiče takto postižených dětí v oblasti vzdělávání. Občanská sdružení, to je další kapitola, je to stručný popis některých občanských sdružení, která vznikají a pomáhají rodičům postižených dětí autismem, ale i jinak postižených dětí. V desáté a v dalších pěti kapitolách popisuji jednotlivé druhy zoorehabilitací, jejich vznik a uplatnění v České republice. Sedmnáctou kapitolou začíná praktická část, kde jsem popsala tři příběhy rodin s dítětem, které má jednu z poruch autistického spektra. Každé dítě má jinou poruchu a každé jinak reaguje na zooterapii, ať už v rámci domova nebo ve...
Where are the Boundaries of Normality? The Search for Autistic Subjectivity
Polčová, Lenka ; Stöckelová, Tereza (vedoucí práce) ; Szénássy, Edit (oponent)
Navzdory rastúcemu korpusu odbornej literatúry pojednávajúcej o poruche autistického spektra z multidisciplinárnych hľadísk zostáva stretnutie s realitou na spektre nedostatočne prebádaným územím. Bytie na spektre sa počas môjho dva roky trvajúceho etnografovania ukazovalo ako sporná situácia, podobná i odlišná od tej, v ktorej sú zauzlené ostatné ľudské bytosti. Predložená diplomová práca skúma ustanovovanie bytia na spektre v špecifickom hernom kontexte, všíma si rôznorodé zmesi interakcií medzi ľudskými a neľudskými agentmi, a zároveň sleduje mnohonásobné (a)symetrie, ktoré sa v priebehu tohto procesu vynárajú, s cieľom priblížiť realitu na spektre nesamozrejmým, procesuálne situovaným spôsobom a súčasne ňou spytovať povahu sociálna. Výskum sa odohrával v štyroch "herniach" a mapoval materiálne praktiky alternatívnej terapie Son-Rise. Prostredníctvom zrkadlenia, hlavnej terapeutickej praxi, sa neustále vyjednávajú, ustanovujú a stierajú hranice podobností/odlišností, z ktorých vyvstáva druhý ako autistický. Stávanie sa podobným zahrňuje radu vecí, okrem iného tiež osvojovanie si druhého (autistickej) citlivosti a uschopňovanie sa (tela) podobným spôsobom.. Text práce zachytáva i hybriditu, mnohosť a rozporuplnosť mojej výskumnej pozície, ktorá zásadne ovplyvnila uvažovanie o realite na spektre a...
Autismus a zoorehabilitace : zkušenosti ze specializovaných center
Trešlová, Jana ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké formy zoorehabilitací existují a jaké pomáhají lidem s poruchou autistického spektra a jejich rodinám. Práce začíná stručnou definicí autismu a jeho historií. V páté kapitole se věnuji poruchám autistického spektra, jak se projevují v sociálních vztazích, komunikaci a v oblasti představivosti, her a zájmů. Šestá kapitola je věnována jednotlivým poruchám autistického spektra. Popisuji zde každou poruchu zvlášť, její charakteristické rysy, i když nejsou pevně stanovené hranice mezi jednotlivými poruchami. Sedmá kapitola je věnována diagnostice poruch autistického spektra, jaké jsou metody diagnostiky, na tuto kapitolu navazuje další kapitola, ve které popisuji, jaké mají možnosti rodiče takto postižených dětí v oblasti vzdělávání. Občanská sdružení, to je další kapitola, je to stručný popis některých občanských sdružení, která vznikají a pomáhají rodičům postižených dětí autismem, ale i jinak postižených dětí. V desáté a v dalších pěti kapitolách popisuji jednotlivé druhy zoorehabilitací, jejich vznik a uplatnění v České republice. Sedmnáctou kapitolou začíná praktická část, kde jsem popsala tři příběhy rodin s dítětem, které má jednu z poruch autistického spektra. Každé dítě má jinou poruchu a každé jinak reaguje na zooterapii, ať už v rámci domova nebo ve...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.